Hol van már az Opel? – Így cserélődtek le a legnépszerűbb autómárkák
Minden szempontból nagy a változás: míg 2015-ben 54 különböző autómárka volt jelen a magyar piacon, tavaly már kilencven.
Minden szempontból nagy a változás: míg 2015-ben 54 különböző autómárka volt jelen a magyar piacon, tavaly már kilencven.
Miközben szinte mindenhol máshol komoly növekedés van, nálunk mínusz 12,6 százalék jött össze novemberben.
A top 10-es listában szoros a verseny, de nem panaszkodhatnak a luxusautókat gyártó cégek sem: idén eddig egy Lamborghinit, Bentleyt és Ferrarit is eladtak már.
Ma már szinte valamennyi ismertebb autómárka átlagéletkora magasabb 10 évnél. Kivétel a Hyundai és a KIA, illetve az új termékekkel megjelent Dacia.
Tovább mélyült a válság az európai autópiacon, Magyarországon eközben nőttek az eladások.
Júniusban a személygépjármű-piac, jelentős, közel 18 százalékos emelkedést ért el az előző év azonos időszakához képest. Az első félév összesített adatai is 20 százalék többlet forgalomba helyezést mutatnak 2011 évhez viszonyítva – áll a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének értékelésében. Az autók egy része azonban nem kap magyar rendszámot, az importőrök reexportálják, azaz újra eladják külföldön.
Az autókereskedők körében végzett vizsgálatot a PricewaterhouseCoopers, amely szerint a piaci szereplők legfeljebb 2014 után látnak esélyt az autópiac fellendülésére.
A Datahouse közreadta gyorsjelentését a szeptemberben forgalomba helyezett járművekről. A személyautók piacán gyenge szeptemberről számoltak be az elemzők, ám a tavalyinál több haszonjármű kapott magyar rendszámot, így szeptemberben 8,5 százalékkal meghaladta az összes forgalomba helyezett jármű száma a 2010-es adatot.
2011 első hét hónapjában a Datahouse adatai szerint 32 348 jármű (26 804 személyautó és 5544 kishaszonjármű) kapott magyar rendszámot, ez 5,88 százalékkal (3,49, illetve 19,17 százalékos növekedés) jobb eredmény, mint tavaly ilyenkor. Bizakodásra azonban nincs ok, sőt inkább szomorkodhatnak a piaci szereplők, júliusban 4439 járművet helyeztek itthon forgalomba, ami a legrosszabb tavalyi év azonos időszakához képest 14,86 százalékkal kevesebb.
Negatív rekordot döntött tavaly a forgalomba helyezett új autók száma, folytatódik a túlélésért folytatott küzdelem az újautó-kereskedők szektorában – derül ki a PricewaterhouseCoopers Kft. (PwC) felméréséből. A vevők száma tovább csökkent, főleg a bruttó 3-5 millió forint értékű új autókat választják, és továbbra is leginkább készpénzzel fizetnek.
A Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) adatai szerint 4653 járművet (személy- és teherautót) értékesítettek Magyarországon. Ennél valamivel kevesebb autót helyeztek forgalomba itthon, több mint 500 személyautót külföldre vittek, vagy még nem kapott hazai rendszámot. 2011. február 1-jéig 270 nagyhaszon-gépjárművet adtak el a kereskedők. Érdekesség, hogy januárban több BMW X5-öst (16 darabot), X6-ost (10) és Audi Q7-est (12) adtak el, mint Suzuki Swiftet (9) és háromszor annyi Porsche Panamerát vettek, mint Renault Twingót, négyszer annyi Cayenne-t, mint Ford Ka-t. A vásárlók többsége cég volt januárban is.
2010-ben a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 51 591 személygépkocsit adtak el, ez 34,4 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon tavaly 43 423 személyautót helyeztek forgalomba, 27,8 százalékkal kevesebbet, mint 2009-ben – olvasható az egyesület közleményében.
Az év első tizenegy hónapjában a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 47 274 személygépkocsit adtak el, ez 35,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon 39 530 személyautót helyeztek forgalomba, 29,2 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első 11 hónapjában – olvasható az egyesület közleményében.
A Jato Dynamics adatai szerint októberben 8,07 százalékkal nőttek az autóeladások 2009 októberéhez viszonyítva. A legnépszerűbb márka a Volkswagen, a legnépszerűbb modell a Skoda Octavia volt a múlt hónapban. A legnagyobb visszaesők: a Fiat, a Honda és a Suzuki.
Az év első tíz hónapjában a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 42 054 személygépkocsit adtak el, ez 39,1 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon 36 054 személyautót helyeztek forgalomba, 31,1 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első tíz hónapjában – olvasható az egyesület közleményében.
Szlovákia és Csehország után Magyarországon az autóipar új eldorádót fedezett fel magának - írta szerdán a Die Presse című osztrák lap.
Az év első kilenc hónapjában a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagjai 37 807 személygépkocsit adtak el, ez 41,7 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban. Magyarországon 32 421 személyautót helyeztek forgalomba, 33,8 százalékkal kevesebbet, mint 2009 első kilenc hónapjában - közölte az egyesület csütörtökön.
A JATO Dynamics legfrissebb jelentése szerint augusztusban tovább csökkentek az európai új autó eladások. Az országok között Magyarországnak a legnagyobb a lemaradása a tavalyi eladásokhoz képest.
Egyik végletből a másikba csúszik a magyar autópiac. Korábban a nyakló nélküli hitelezés, ma a flottavásárlási módi torzítja a keresletet.
Augusztusban 2994 új személygépkocsit, 23,5 százalékkal többet adtak el Magyarországon, mint az előző év azonos időszakában - közölte a Datahouse Kft. szerdán.